Pagina's

zaterdag 6 september 2014

DIY nagellakboekje

Heyy,

Als ik mijn nagels ga lakken zit ik meestal met een irritante struggle: welk kleurtje zal ik nu weer eens op doen? Het is nogal veel werk om elk potje apart bij langs te gaan dus daarom heb ik een leuke DIY. Je kunt namelijk een boekje maken waarin je al je kleurtjes hebt staan met de naam erbij. Dat scheelt een hoop zoek werk en zo zie je ook veel beter hoe het kleurtje er ook al weer in het echt uitziet. Het is niet moeilijk om te maken dus  ben je benieuwd naar het ''nagellakboekje''? Lees dan gauw verder!

 Wat je nodig hebt:
 
* Een klein boekje (Ik kocht voor deze diy een boekje met elastiek bij de Wibra voor maar 1 euro. Je kunt zulke boekjes ook bij de Action of Hema krijgen.)
* Een pen
* Al je nagellak
* Eventueel een etiket en washi-tape om het boekje te versieren.
 
Let's get started!
 
Je kunt op de eerste bladzijde van je boekje beginnen met een klein tekstje, maar je kunt ook gelijk beginnen op de eerste bladzijde.

Zet met een kleurtje nagellak een streep in het boekje (tussen de lijntjes ;)). Doe dit tot je bladzijde vol is en laat het dan drogen. Het is handig om de kleurtjes te verdelen over de bladzijden. De ene bladzijde met roze tinten, de andere met blauwe enz.
 Schrijf dan ernaast welk lakje dit is, met nummer en naam. Je kunt bijvoorbeeld ook nog het merk markeren zodat dit er echt uitspringt.

 Herhaal dit met al je nagellakjes. Versier je boekje met een etiket met bijvoorbeeld ''mijn nagellak handboek'' erop geschreven (het past namelijk precies in mijn hand, haha). Versier het boekje eventueel nog met wat tape of stickers. En klaar is je boekje! Zoals je ziet is het heel simpel, maar het is ook heel handig!
 
Ik hoop dat jullie het een leuke diy vonden! Kunnen jullie ook nooit kiezen welk kleurtje nagellak je op doet?
 
X Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten