Pagina's

zondag 30 maart 2014

Summer hair-braid

Hi,

Regelmatig zie ik leuke plaatjes voorbij komen van mooi gevlecht haar. Met of zonder bloemen, met of zonder speldjes. Het ziet er allemaal zo leuk uit! In de zomer ga ik zeker weten vaker mijn haar vlechten en opsteken. Het staat bijvoorbeeld ook heel schattig bij een jurkje. Daarom heb ik voor jullie ook een leuk gevlochten kapsel. Ik heb hem zelf bedacht, maar het zou ook kunnen dat er al zoiets bestaat. nieuwsgierig naar mijn techniek? Lees dan verder!



Als eerste pak je een pluk boven op je haar.

Borstel/kam dit plukje door totdat het zo goed als glad is.

Dan vlecht je het plukje met de ''normale'' vlechttechniek. Het hoeft niet helemaal doorgevlochten te zijn tot het einde.

Dan doe je een elastiekje in het uiteinde van de vlecht.

 Het maakt niet uit of je een opvallend of onopvallend elastiekje gebruikt; deze verwerk je straks toch in de grote vlecht.
Doe al je haar bij elkaar aan de gewenste zijde en vlecht het met de ''normale'' vlechttechniek.

Dit is hoe het er dan uit ziet! Je kunt het ook zo laten, want dit ziet er ook al leuk uit, maar je kunt ook nog een stap verder gaan.

Pak de vlecht en draai hem achter op je hoofd rond.

Zet hem vast met schuif/knotspeldjes en je super leuke gevlochten kapsel is klaar! Om het helemaal af te maken zou je nog een leuk bloemetje in je haar kunnen klemmen.
Als je eenmaal handig bent met opsteken/vlechten zal je dit ook nog eens helemaal niet veel tijd gaan kosten! Ik hoop dat jullie dit kapsel leuk vinden en het misschien ook gaan proberen!
 
xx Sanne



Geen opmerkingen:

Een reactie posten