Pagina's

maandag 25 augustus 2014

DIY decoratie bord

Hii,
 
Vandaag heb ik weer eens een DIY voor jullie! Ik hou er van om zo nu en dan wat kleine dingetjes aan mijn kamer toe te voegen of te veranderen. Daarom hou ik van DIY's voor in huis. Laatst kreeg ik opeens het idee om een leuk houten bordje te maken. Ik had nog een houten plankje liggen en wat verf en ik ging aan de slag! Nieuwsgierig naar hoe je zelf zo'n bordje maakt? Lees gauw verder voor de uitleg!




Dit is wat je allemaal nodig hebt:
 
* een houten plankje
* verfkwasten
* verf (ik gebruikte acryl)
* memoblaadjes (bv. in de vorm van een hartje)
* een oude krant of papier om op te verven
* eventueel plakband om de memoblaadjes beter mee op te plakken
 
Als eerste leg je een papier of een oude krant onder je houten plankje. Pak dan drie memoblaadjes en plaats ze op de plek waar je ze wilt hebben. Plak extra plakband onder de memoblaadjes, zodat ze beter blijven plakken.
 
Verf het plankje (inclusief memoblaadjes) dan in een kleur naar keuze, ik koos voor zwart. Zorg ervoor dat je de memoblaadjes stevig aandrukt als je erover heen verft, want anders komt het onder het blaadje en is het effect verdwenen. Als het opgedroogd is, verwijder dan de memoblaadjes. Je houdt nu een bord over met een paar hartjes die niet geverfd zijn.
 
Je kunt het hier bij laten, maar je kunt ook nog een stapje verder gaan. Je kunt de hartjes ook nog verven, met een andere kleur, ik koos voor wit. Zorg dat je hierbij erg voorzichtig werkt. Vind je dit moeilijk? Dan kun je er ook schilders tape omheen plakken, zodat je gewoon kunt inkleuren. Laat ook dit even drogen en dan ben je klaar! Je kunt het bordje gewoon neerzetten, maar je zou er ook een touwtje aan kunnen bevestigen, zodat je hem kan ophangen!
 
Dit was de DIY alweer en ik hoop dat jullie het leuk vonden! Hebben jullie wel eens zelf zo'n bordje gemaakt?
 
X Sanne
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten