Pagina's

woensdag 24 december 2014

Christmas DIY: mok decoreren

Hey allemaal,

Vandaag heb ik weer een DIY voor jullie. Het leek me erg leuk om zelf mokken te beschrijven en erop te tekenen en dat heb ik gedaan! Het is niet alleen heel leuk moet maken, maar ook heel leuk om als kerstcadeautje te geven, (ookal is dat misschien een beetje kortdag)! Nieuwsgierig? Lees gauw verder voor de uitleg.

Het spijt me, ik heb alleen foto's van het resultaat deze keer!

Wat je nodig hebt:
  • Mok (ovenbestendige)
  • Edding 8400 cd/dvd/bd marker
  • Oven
 
Wat je moet doen:
 
Stap 1. Bedenk een leuke tekst of een mooie tekening ( of allebei :)). Als je geen inspiratie hebt, kun je op internet zoeken op bijvoorbeeld DIY sharpie mugs. Ik koos voor een citaat uit The Hunger Games en een snor.
Stap 2. Schrijf/teken met je marker wat je in gedachten had. Mislukt het? Je kunt het nog verwijderen door het eraf te krabben of door het met wat vocht eraf te wrijven.
Stap 3. Verwarm de oven op 220 graden en plaats de mok in de oven. Zorg dat hij stevig staat, zodat hij niet omvalt. Laat hem 30 minuten in de oven zitten.
Stap 4. Haal je mok uit de oven en laat hem afkoelen. Als hij afgekoeld is, kun je er voorzichtig overheen wrijven om te zien of het goed gelukt is. Daarna kun je nog even testen of hij waterbestendig is door er wat water over te gooien. Bij mij was het gelukt, maar is dat niet zo? Bak hem langer totdat het wel lukt.
Stap 5. Pak je mok leuk in en geef het als cadeautje. (Je mag hem natuurlijk ook zelf houden ;))


Ik hoop dat jullie dit een leuke DIY vonden en hem ook gaan uitproberen! Laat me het weten als je het hebt uitgeprobeerd, dat vind ik leuk om te horen! 

Lots of love, 

Sanne

Geen opmerkingen:

Een reactie posten